Roczny dochód niepowodujący obowiązku zapłaty podatku. Kwota wolna od podatku
Roczny dochód niepowodujący obowiązku zapłaty podatku. Czym jest kwota wolna od podatku? Pod pojęciem kwoty wolnej od podatku rozumie się roczny dochód niepowodujący obowiązku zapłaty podatku. Obowiązuje ona wyłącznie tych podatników, którzy rozliczają przychody wskazane w formularzu PIT-36 lub PIT-37. Rozliczających się z przychodów opodatkowanych liniowo, ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, z kapitałów pieniężnych oraz ze...
Rachunkowość Olsztyn. Czym jest rachunkowość?
Rachunkowość to inaczej system ewidencji gospodarczej, mający na celu odzwierciedlenie procesu prowadzenia działalności gospodarczej i poddanie go ocenie. Głównym celem rachunkowości jest dostarczenie rzetelnego obrazu sytuacji majątkowej konkretnego podmiotu gospodarczego. Na rachunkowość składają się trzy główne działy: księgowość (rejestrowanie, analizowanie i udokumentowanie wszystkich zdarzeń gospodarczych wpływających na...
Główny księgowy Olsztyn – pełna księgowość. Jakie są obowiązki głównego księgowego
Główny księgowy Olsztyn Stanowisko głównego księgowego to kluczowa rola w wielu przedsiębiorstwach. Jego zadaniem jest sporządzenie sprawozdań, w których zawarte będą wszystkie operacje finansowe przeprowadzone w danej firmie. Muszą one być rzetelne, systematyczne i zgodne ze stanem faktycznym, a także odpowiadać zasadom, jakimi rządzi się rachunkowość. Pozostałe obowiązki to przygotowywanie różnego rodzaju raportów, nadzór nad...
Rozliczanie projektów unijnych. ABC funduszy unijnych – Projekty unijne Olsztyn
Rozliczanie projektów unijnych Jeśli Twój wniosek o dofinansowanie został pozytywnie rozpatrzony i udało Ci się podpisać umowę na realizację projektu – jesteś w połowie drogi do sukcesu. Poza tym szalenie istotne jest prawidłowe rozliczenie wszystkich środków, jakie otrzymasz z Unii Europejskiej. Polega ono na udokumentowaniu wszystkich wykonanych zadań oraz poniesionych kosztów – sporządzić należy szczegółowe i zgodne z...
Kadry i płace Olsztyn – praca. Dział HR w praktyce
Dział kadr i płac, inaczej zwany też działem HR (z angielskiego Human Resources, czyli zasoby ludzkie) to kluczowi pracownicy w każdej firmie. Co prawda nie spotykają się oni z klientami, nie prowadzą sprzedaży, nie biorą udziału w procesie produkcji itd., ale to od nich zależy płynność i sprawność funkcjonowania danego przedsiębiorstwa. „Kadry” dbają o wewnętrzne środowisko pracy, o osoby zatrudnione – ich prawa i...
Najnowsze komentarze