Sprawdzony biznes to franczyza, ubrania same się będą sprzedawać. Ale czy faktycznie jest tak łatwo, jakby się mogło wydawać? Czy franczyza jest przepisem na sukces bez ryzyka i bez poświęceń? A może znacznie bardziej opłacalne będzie otwarcie własnego salonu z odzieżą?
Wiele tych pytań trapi wszystkich tych, którzy zdecydowali się na otwarcie własnego biznesu, ale nie mają jeszcze pewności, który model biznesowy będzie dla nich korzystniejszy. Franczyza na ubrania kusi. To jedna z form prowadzenia biznesu, która charakteryzuje się tym, że rozwija się pod szyldem innej, znanej marki.
W ramach franczyzy otrzymuje się zarówno identyfikację wizualną, jak i dostęp do sprawdzonych i wysokiej jakości produktów danej marki, do których klienci przyzwyczaili się i często je wybierają. Poza tym, franczyza oznacza także pomoc wykwalifikowanych konsultantów udostępnianych przez franczyzodawcę, jego “know how”, wiedzę, doświadczenie, a nawet wsparcie marketingowe.
Największą zaletą współpracy franczyzowej jest to, że franczyzobiorca nie musi już budować zaufania do nowej marki, gdyż świadomość jej jest już rozbudowana i trwała, a co za tym idzie – klienci są przekonani o słuszności zakupu ubrań danej marki i pojawią się od razu.
Zamiast franczyzy można zdecydować się na budowę własnego biznesu od zera. Oznacza to jednak samodzielne pozyskiwania klientów i budowę świadomości nowej marki. A jest to czasochłonne i pochłania mnóstwo energii, kosztując przy tym sporo nerwów.
Tworząc własną markę wybrać należy branżę, dobrać odpowiedni asortyment (i zadbać o regularne dostawy), wymyślić logo, przeanalizować rynek i konkurencję, wybrać lokalizację dla lokalu, ryzykować działaniami biznesowymi i marketingowymi ucząc się na własnych błędach.
Każdy z modeli biznesowych posiada zarówno wady, jak i zalety, dlatego warto dokładnie przeanalizować korzyści i trudności, które wiązać się będą z decyzją. Ilość korzyści, które wynikają z założenia franczyzy na ubrania jest zdecydowanie większa niż biznesu solo. Najważniejszy jest fakt, że z franczyzą otrzymuje się gotowy pomysł na biznes łącznie z identyfikacją wizualną i przekonanymi do marki klientami. Dzięki temu poziom ryzyka otwarcia sklepu na zasadach franczyzowych jest zdecydowanie niższy.
Najnowsze komentarze